Εγγραφή
Σύνδεση
Επικοινωνία
Σύνθετη Αναζήτηση
Παράκαμψη συνδέσεων πλοήγησης
Αρχική
Η Εταιρεία
Προγράμματα
Υποστήριξη
Κατάστημα
Προφίλ
Μεταπωλητέs
Θέσειs Εργασίαs
Πελατολόγιο
Επικοινωνία
Κύλιση προς τα πάνω
Κύλιση προς τα κάτω
B-maps
eaxies.gr
B-symbolaio
Πανδέκτηs
B-foros
B-kthma
Κύλιση προς τα πάνω
Κύλιση προς τα κάτω
Εκπαίδευση
Συμβόλαιο Συντήρησηs
Συμβουλευτικέs Υπηρεσίεs
Αναφορά Σφάλματοs
Αναβαθμίσειs
Κύλιση προς τα πάνω
Κύλιση προς τα κάτω
Αγορά Προγράμματοs
Καλάθι Αγορών
Κύλιση προς τα πάνω
Κύλιση προς τα κάτω
Αυθαίρετα: Ελάχιστες ΤΖ
Tweet  



 

 

Άρθρο: Σημαντικά Θέματα σχετικά με τη Ρύθμιση Αυθαιρέτων.


ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ θα παρατηρήσετε πλέον 2 Νέες Υπο-κατηγορίες στα προγράμματα μας.  

1)     Για Αυθαίρετα μετά τις 28.7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ 

2)     Για Αυθαίρετα έως και τις 27,7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ 

 

Προσοχή: Για ΤΖ αυθαιρέτων Ακινήτων ΕΝΤΟΣ ΑΠΑΑ, θα πρέπει να καταλήξουμε στο Ζητούμενο ΟΤ του ακινήτου και να ορίσουμε Σωστή Πρόσοψη! Έτσι θα λάβουμε την ΤΖ για το Αυθαίρετο μας.

 

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:

 

  • Για Αυθαίρετα μετά τις 28.7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ λαμβάνονται υπόψη οι ΤΖ που ίσχυαν κατά την  20η.1.2016 (βάσει Τελ. Αναπροσαρμογής Αξιών 21/5/2015)

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για αυθαίρετα Εντός ΑΠΑΑ (Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων) , χρησιμοποιούμε την Τιμή Ζώνης που εμφανίζεται στο Οικοδομικό μας Τετράγωνο σύμφωνα με τους Χάρτες και τους Πίνακες Τιμών του Υπ. Οικονομικών !

 

ΟΜΩΣ Για αυθαίρετα Εκτός ΑΠΑΑ ισχύουν τα εξής:

Α) Περιφερειακές Ενότητες Ηπειρωτικής Ελλάδας, Κρήτης & Εύβοιας

i) Σε ακίνητα Εντός Σχεδίου – Εκτός ΑΠΑΑ:

Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου.

Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου.

ii) Σε ακίνητα Εκτός Σχεδίου:

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2200€ ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Περιφερειακής Ενότητας του.

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των2200€ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της.  =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ του ΔΗΜΟΥ.

 

Β) Περιφερειακές Ενότητες Νήσων (πλην Ευβοίας & Κρήτης)

i) Σε ακίνητα Εντός Σχεδίου – Εκτός ΑΠΑΑ:

Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου

Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου

ii) Σε ακίνητα Εκτός Σχεδίου:

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της.  => τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Δημ.Κοινότητας

 

Γ) Στις 3 περιφερειακές ενότητες, που δεν έχουν καμία περιοχή εντός αντικειμενικού σχεδίου – άρα και καμία ΤΖ στους πίνακες του Υπ. Οικονομικών:

Για όλα τα αυθαίρετα (εντός - εκτός σχεδίου) λαμβάνεται υπόψη ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.

•   Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης: Νομός Κεφαλλονιάς - με ελάχ.ΤΖ = 650€
•   Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας: Νομός Σάμου - με ελάχ.ΤΖ= 
500€
•   Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου: Νομός Δωδεκανήσου - με ελάχ.ΤΖ = 
600€

 

 

 

  • Για Αυθαίρετα έως και τις 27.7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ λαμβάνονται υπόψη οι ΤΖ που ίσχυαν κατά την 28/7/2011 (δηλ. οι  ΤΖ προ της τελευταίας αναπροσαρμογής - για 1700 περιοχές βάσει 1.3.2007 Και για 4500 περιοχές βάσει 1.1.2011)

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για αυθαίρετα Εντός ΑΠΑΑ (Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων) , χρησιμοποιούμε την Τιμή Ζώνης που εμφανίζεται στο Οικοδομικό μας Τετράγωνο σύμφωνα με τους Χάρτες και τους Πίνακες Τιμών του Υπ. Οικονομικών !

 

ΟΜΩΣ Για αυθαίρετα Εκτός ΑΠΑΑ ισχύουν τα εξής:

Α) Περιφερειακές Ενότητες Ηπειρωτικής Ελλάδας, Κρήτης & Εύβοιας

i) Σε ακίνητα Εντός Σχεδίου – Εκτός ΑΠΑΑ:

Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου.

Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου.

ii) Σε ακίνητα Εκτός Σχεδίου:

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2200€ ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Περιφερειακής Ενότητας του.

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των2200€ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της.  =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ του ΔΗΜΟΥ.

 

Β) Περιφερειακές Ενότητες Νήσων (πλην Ευβοίας & Κρήτης)

i) Σε ακίνητα Εντός Σχεδίου – Εκτός ΑΠΑΑ:

Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου

Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου

ii) Σε ακίνητα Εκτός Σχεδίου:

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου

Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ σεποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της.  => τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Δημ.Κοινότητας

 

Γ) Στις 3 περιφερειακές ενότητες, που δεν έχουν καμία περιοχή εντός αντικειμενικού σχεδίου – άρα και καμία ΤΖ στους πίνακες του Υπ. Οικονομικών:

Για όλατα αυθαίρετα (εντός - εκτός σχεδίου) λαμβάνεται υπόψη ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.

•   Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης: Νομός Κεφαλλονιάς - με ελάχ.ΤΖ = 700€
•   Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας: Νομός Σάμου - με ελάχ.ΤΖ= 500€
•   Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου: Νομός Δωδεκανήσου - με ελάχ.ΤΖ = 600€
  

 

 

 

Διοικητική Διαίρεση

 

Καποδιστριακός Νομός = Καλλικρατική Περιφερειακή Ενότητα (στις περισσότερες περιπτώσεις)

Καποδιστριακός Δήμος/Κοινότητα= Καλλικρατική Δημοτική Ενότητα (πάντα)

Καποδιστριακό Τοπικό Διαμέρισμα = Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα

Οικισμοί – παραμένουν οι ίδιο και στους δύο διαχωρισμούς. (πάντα πλην μίας περίπτωσης)

Δεν υπάρχει αντιστοίχιση του Καλλικρατικού Δήμου με κατηγορία του Καποδίστρια, διότι οι Καλλικρατικοί Δήμοι είναι οι Νέοι Συνενωμένοι Δήμοι, οι οποίοι δεν υπήρχαν προγενέστερα του Καλλικράτη.



Οι Ισχύοντες Πίνακες Τιμών του Υ.Ο. , διαχωρίζονται βάσει Καποδίστρια.

 

Στο www.eaxies.gr, η διοικητική διαίρεση της ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ, εμπεριέχει Καλλικρατικό αλλά και Καποδιστριακό Χωρισμό. Η πληροφορία των Ελάχιστων ΤΖ περί αυθαιρέτων, εμφανίζεται βάσει Καλλικρατικής διαίρεσης (τρέχουσα διαίρεση), συμφώνως δηλαδή του Νόμου περί αυθαιρέτων. Οι ΤΖ ορίζονται ανά Οικισμό (ο οποίος ανήκει σε κάποια Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα = Καποδιστριακό Τοπικό Διαμέρισμα. Το επίπεδο της Κοινότητας κυρίως μας ενδιαφέρει για τη ρύθμιση αυθαιρέτων).

 

 

 

Συχνές Ερωτήσεις


  1. Ποια η σχέση Τοπικών Διαμερισμάτων με τα Δημοτικά Διαμερίσματα (στο Καποδιστριακό Σύστημα);

Είναι ακριβώς τα ίδια. Απλά κάποια στιγμή αποφασίστηκε ο τίτλος Δημοτικό ή Κοινοτικό διαμέρισμα να μετονομαστεί σε Τοπικό.


  1. Ποια η σχέση Καλλικρατικής Τοπικής ή Δημοτικής Κοινότητας μετο Καποδιστριακό Τοπικό Διαμέρισμα;

Οι ΤΖ ορίζονται ανά Οικισμό (ο οποίος ανήκει σε κάποια Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα,  η οποία και μας Ενδιαφέρει για τα Αυθαίρετα). Οι Καλλικρατικές Κοινότητες είναι ίδιες με τα παλιά Καποδιστριακά Διαμερίσματα. Οπότε το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Είτε αναζητήσετε τον οικισμό σας βάσει Καλλικράτη είτε βάσει Καποδίστρια.


  1. Η έννοια «Εντός σχεδίου» ταυτίζεται με την έννοια «Εντός αντικειμενικού Σχεδίου»;

Το ερώτημα θα μπορούσε να απαντηθεί ως εξής: Η Ελλάδα είναι Ένα τεράστιο Αγροτεμάχιο ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ, όπου μέσα σε αυτό Υπάρχει ένα Υποσύνολο με Ακίνητα ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ αλλά ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ και μέσα σε αυτό ένα Μικρότερο Υποσύνολο με Ακίνητα ΕΝΤΟΣ ΑΠΑΑ (που σίγουρα είναι και ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ).

Όπου ΑΠΑΑ = Αντικειμενικός Προσδιορισμός Αξίας Ακινήτων (ΤΖ βάσει Χαρτών Υ.Ο.).

Άρα ακίνητο Εντος Σχεδίου , δεν είναι απαραίτητα και Εντος ΑΠΑΑ ώστε να έχει ΤΖ του Υπ. Οικονομικών.

Ακίνητο Εντος ΑΠΑΑ είναι σίγουρα και Εντος Σχεδίου ,οπότε και έχει ΤΖ του Υπ. Οικονομικών.


4.Ποιες είναι οι τρέχουσες Αντικειμενικές Αξίες;

Οι τρέχουσες αντικειμενικές Αξίες αποτελούνται:

α) Από την τελευταία αναπροσαρμογή αξιών 1/3/2007 (που ισχύει έως και σήμερα).

β) Από τις νέες Εντάξεις Οικισμών 1/1/2011 (αφορούν Μόνο νέες περιοχές - όχι τροποποιήσεις των παλιών).

 

  1. Ποια είναι η ελάχιστη ΤΖ της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής;

Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1091/11.7.2007: Διορθώσεις σφαλμάτων των πινάκων τιμών του Υπουργείου  Οικονομίας και Οικονομικών, διορθώνονται τιμές ζωνών σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, μέσα στις οποίες είναι και η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΥΚΑΜΙΝΟΥ(σελ.349). Διορθώνεται η τιμή της Α Ζώνης από 650€ σε 600€. Οπότε η ελάχιστη ΤΖτης Ανατολικής Αττικής είναι πλέον 600€.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: οι Εγγεγραμμένοι χρήστες του eAxies , για να μπορέσουν να δουν άμεσα την αναβαθμισμένη έκδοση, πιθανότητα να χρειαστεί να πατήσουν Ctlr-R, ώστε να ανανεωθεί η σελίδα του eAxies.

 

Για να δείτε την Ελάχιστη Τιμή ζώνης της περιοχής σας, θα πρέπει να Καταλήξετε  στην περιοχή σας είτε μέσα απο την Αναζήτηση (Αμεση ή Βήμα Βήμα) φτάνοντας οπωσδήποτε στο επίπεδο Οικισμου, είτε επιλέγοντας επάνω στο χάρτη την κουκίδα του Οικισμού που σας ενδιαφέρει!

 

 

Θα χαρούμε να σας δούμε Online!

 

Ομάδα eAxies

 

www.eaxies.gr

 

 

 

 

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 

 

Νόμος 4014/2011: Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΣΕΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ.

Άρθρο 24 : Δικαιολογητικά, διαδικασία υπαγωγής και ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήση

  • 6. α.Ο φερόμενος ιδιοκτήτης της αυθαίρετης κατασκευής ή χρήσης που δηλώνεται σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους καταβάλλει ενιαίο ειδικό πρόστιμο, το οποίο υπολογίζεται με βάση το εμβαδόν της, επί την τιμή ζώνης, που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εφόσον υποβληθούν εμπρόθεσμα η αίτηση και τα δικαιολογητικά της παρ. 2 επί το συντελεστή 15 % και επί τους συντελεστές που ορίζονται στον πίνακα του παραρτήματος του παρόντος ανάλογα με την κατηγορία και το είδος του αυθαιρέτου (τετραγωνικά μέτρα Χ 15% Χ τιμή ζώνης Χ συντελεστές τετραγωνιδίων).Για την εύρεση του προστίμου κάθε κατηγορίας και είδους κατασκευής ή χρήσης που ορίζεται στον πίνακα προστίθενται τα εμβαδά όλων των δηλούμενων εμβαδών της κατηγορίας και του είδους αυτού για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία.
  • 7. Στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο δημοτικό διαμέρισμα του αυθαίρετου και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτό, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο Δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο.

 

Νόμος4030/2011 , Άρθρο 49 (ΦΕΚ249/Α/25.11.2011), Αντικατάσταση §7 οπότε ισχύουν τα παρακάτω:

Άρθρο 49

  • 7.Αντικαθίσταται ως εξής:

7α. Για τα ακίνητα τα ευρισκόμενα στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν Υπερβαίνει τα 2.200 ευρώ.

7β. Για τα υπόλοιπα ακίνητα της Επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίαςτων κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σεαυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σεαυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το  Ακίνητο.»

Παρ.18. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

  

ΝΟΜΟΣ4042/2012 (ΦΕΚ24/Α/13.02.2012): Ποινική προστασία του περιβάλλοντος ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ ? Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων ?Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ ? Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος ,Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

ΕΝΟΤΗΤΑΓ΄ /ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Άρθρο50 : Θέματα σχετικά με τη ρύθμιση αυθαιρέτων.

  • 2.α. Στο τέλος της Παραγράφου §7β του Άρθρου 24 (Νόμος 4014/2011),όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 7γ ως εξής:

ΝΟΜΟΣ 4014/2011, Αρ.24, §7γ

«Σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.»

 

  • 2.β. Στο τέλος της Περίπτωσης §7β του Νόμου 4014/2011,όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο το οποίο έχει ως εξής: 

«Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των Προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο Δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου.»

  • 2.γ.Στο τέλος της παραγράφου 7α του άρθρου 24 του ν.4014/2011προστίθενται οι λέξεις «σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου».

 

NOMOΣ 4178/2013(ΦΕΚ 174/Α/8.8.2013) : Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο νέο ΝΟΜΟ4178/2013 το κείμενο του Αρ.22 «Τιμή Ζώνης» έχει ως εξής:

 Τιμή ζώνης

  1. Για τα ακίνητα που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε, για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου. Σε περίπτωση όπου από τη σχετική διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου εντάσσεται χωρικά το ακίνητο.

2.Για τα υπόλοιπα ακίνητα της επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. *

  1. Σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η οικεία περιφερειακή ενότητα.
  2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών μπορεί να εφαρμόζονται, με ειδική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα, οι τιμές ζώνης για όλη την Επικράτεια για το σύνολο των υπαγωγών

---------------

*ΠΡΟΣΟΧΗ SOS: Από το παραπάνω κείμενο (παρ. 2)* ,έχει αφαιρεθεί το 2ο εδάφιο της §7β. του Νόμου 4030/2011 (ΦΕΚ249/Α/25.11.2011), Άρθρο 49)-ΒΛ.ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ.

  • 7β.Για τα υπόλοιπα ακίνητα της Επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το  Ακίνητο.

Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των Προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο Δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%της έκτασής της. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου.»  (Αρ.50 Ν.4042/2012)

 

ΝΟΜΟΣ ΥΠ` ΑΡΙΘ. 4258 (ΦΕΚ Α` 94/14-04-2014): Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα  - ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις. (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ`: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ).

 

Στο Άρθρο 22 ( Τροποποιήσεις ειδικών πολεοδομικών ρυθμίσεων) αναφέρονται τα παρακάτω:

 

  1. Τροποποιείται το τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 4178/2013 (Α` 174) ως εξής:

«Σε περίπτωση όπου από τη σχετική διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200)ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην έκταση του οικείου δήμου.»

 

  1. Προστίθεται εδάφιο στην παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4178/2013 (Α` 174) ως εξής:

«Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης, που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.»

 

 

ΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ

 

ΝΟΜΟΣ4014/2011, Άρθρο 24 : Δικαιολογητικά, διαδικασία υπαγωγής και ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήση

  • 6. α.Ο φερόμενος ιδιοκτήτης της αυθαίρετης κατασκευής ή χρήσης που δηλώνεται σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους καταβάλλει ενιαίο ειδικό πρόστιμο, το οποίο υπολογίζεται με βάση το εμβαδόν της, επί την τιμή ζώνης, που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εφόσον υποβληθούν εμπρόθεσμα η αίτηση και τα δικαιολογητικά της παρ.2 επί το συντελεστή 15 % και επί τους συντελεστές που ορίζονται στον πίνακα του παραρτήματος του παρόντος ανάλογα με την κατηγορία και το είδος του αυθαιρέτου (τετραγωνικά μέτρα Χ 15% Χ τιμή ζώνης Χ συντελεστές τετραγωνιδίων). Για την εύρεση του προστίμου κάθε κατηγορίας και είδους κατασκευής ή χρήσης που ορίζεται στον πίνακα προστίθενται τα εμβαδά όλων των δηλούμενων εμβαδών της κατηγορίας και του είδους αυτού για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία.
  • 7.Αντικαθίσταται ως εξής (Νόμος4030/2011(ΦΕΚ249/Α/25.11.2011), Άρθρο 49)
  • 7α.μετατρέπεται σε §1 βάσει του Ν.4178/2013 Αρ.22: Για τα ακίνητα τα ευρισκόμενα στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων λαμβάνεταιυπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν Υπερβαίνει τα 2.200 ευρώ, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου». (Αρ.50 Ν.4042/2012). Σε περίπτωση όπου από τη σχετική διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια(2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας,  λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην έκταση του οικείου δήμου  (τροποποίηση βάσει ΝΟΜΟΥ4258/2014 - Αρ.22, Παρ.11 -)
  • 7β. μετατρέπεται σε §2 βάσει του Ν.4178/2013Αρ.22: Για τα υπόλοιπα ακίνητα της Επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το  Ακίνητο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ βάσει του ΝΟΜΟΥ4258/2014  - Αρ.22, Παρ.11 -): Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης, που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.

 

  1. Σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η οικεία περιφερειακή ενότητα.»(Αρ.50 Ν.4042/2012) και  νέα προσθήκηΝ.4178/2013 Αρ.22
  2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών μπορεί να εφαρμόζονται, με ειδική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα, οι τιμές ζώνης για όλη την Επικράτεια για το σύνολο των υπαγωγών. (προσθήκη Ν.4178/2013 Αρ.22)
  3. ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4495/2017: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις (ισχύει από 3/11/17).

 

Άρθρο 92

Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός  αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι  ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή.

 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28η.7.2011

Άρθρο 94

Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28η.7.2011

  1. Οι αυθαίρετες κατασκευές που πραγματοποιούνται μετά την 28η.7.2011 κατεδαφίζονται υποχρεωτικά και επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων, καθώς και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, υπό την επιφύλαξη της διάκρισης του άρθρου 81 (πολεοδομικές παραβάσεις).

Κατεδαφίζονται, επίσης, και επιβάλλονται κατά τις διατάξεις του παρόντος πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων, καθώς και ποινικές κυρώσεις οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν πραγματοποιηθεί πριν από την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά δεν έχουν υπαχθεί, για οποιονδήποτε λόγο, σε διατάξεις νόμων περί αναστολής επιβολής κυρώσεων.

  1. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής:

α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος.

 

Άρθρο 100

Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου

  1. Για την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής ή χρήσης στην παρούσα ρύθμιση καταβάλλεται ενιαίο ειδικό πρόστιμο. Ο υπολογισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου γίνεται με βάση το εμβαδόν της επί την τιμή ζώνης στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών της 20.1.2016, επί το συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) και επί τους συντελεστές των σχετικών ενδείξεων -τετραγωνιδίων, που ορίζονται στον πίνακα του Παραρτήματος Α΄, όπου απαιτούνται, ανάλογα με την κατηγορία και το είδος του αυθαιρέτου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 96 (τετραγωνικά μέτρα Χ 15% Χ τιμή ζώνης Χ συντελεστές τετραγωνιδίων).

 

Άρθρο 109

Τιμή ζώνης

  1. Για τα ακίνητα που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, αν δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και, αν δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%) της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της ανωτέρω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου. Αν από τη διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%) της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην έκταση του οικείου δήμου.
  2. Για τα υπόλοιπα ακίνητα της επικράτειας, αν δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και, αν δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης

που ισχύει στον οικείο δήμο και αν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο.

Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, στις οποίες δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στον οικείο δήμο και, αν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%) της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της ανωτέρω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.

  1. Αν δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η οικεία περιφερειακή ενότητα.
  2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών μπορεί να εφαρμόζονται με ειδική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα, οι τιμές ζώνης για όλη την επικράτεια (για το σύνολο των υπαγωγών).

 

 

Άρθρο 142

Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1337/1983 1. Οι παράγραφοι 7 και 8 του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33) αντικαθίστανται ως εξής:

«7. Σε πράξεις επιβολής εισφοράς σε χρήμα που εκδόθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2009 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019 εφαρμόζεται ενιαία ποσοστιαία μείωση επί του αρχικού ποσού εισφοράς σε χρήμα ίση με είκοσι τοις εκατό (20%). Η ως άνω μείωση και ο αντίστοιχος συμψηφισμός δεν εφαρμόζονται σε βεβαιωθείσες και ολοσχερώς καταβληθείσες οφειλές, σε μετατροπές εισφοράς γης σε χρήμα ή σε προσκυρώσεις. Τυχόν διαφορά που προκύπτει μεταξύ του ήδη καταβληθέντος ποσού και του ποσού που προκύπτει μετά την εφαρμογή της μείωσης του πρώτου εδαφίου δεν επιστρέφεται.

  1. Για τις περιοχές που ισχύει το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών, με απόφαση της επιτροπής του π.δ. 5/1986 (Α΄ 2) δύναται να επιβάλλεται μειωτικός συντελεστής (ΜΣ) στην τιμή ζώνης του οικοπέδου που συνυπολογίζεται στην εισφορά σε χρήμα ο οποίος δεν δύναται να είναι μεγαλύτερος του 20% της ισχύουσας τιμής ζώνης. Τα ανωτέρω ισχύουν αποκλειστικά για την οφειλόμενη εισφορά σε χρήμα και όχι για τυχόν μετατροπές εισφοράς γης σε χρήμα ή προσκυρώσεις».
  2. Για πράξεις επιβολής εισφοράς σε χρήμα που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, η μείωση εφαρμόζεται υπολογιζόμενων με τα ήδη καταβληθέντα ποσά και εκδίδεται εκ νέου η πράξη επιβολής, το αργότερο εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Στις περιπτώσεις αυτές η προθεσμία καταβολής των οφειλών δύναται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου να υπολογίζεται από την ημερομηνία της νέας πράξης επιβολής εισφοράς

 

Σχετικές Αποφάσεις

Νόμος4014/2011

 

Νόμος4030/2011

 

Νέες διατάξεις απο το ΥΠΕΚΑ σχετικά με τη ρύθμιση αυθαιρέτων

 

Νέες Διευκρινίσεις για τα Αυθαίρετα (Αριθμ.οικ.2975/19.1.2012)

 

Τροποποίηση του Ν.1337/83 με το άρ.42 του Ν.4030 (Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης κ.α.)

 

Έντεκα Νέες Διευκρινίσεις για τα αυθαίρετα από το ΥΠΕΚΑ

 

Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης , ελέγχου κατασκευών, Αυθαίρετα κ.α

Παράταση για τη ρύθμιση Αυθαιρέτων

 

Αυθαίρετα σε Παραδοσιακούς οικισμούς & κηρυγμένα τμήματα πόλεων

 

Εγκύκλιος 13 :Οδηγίες για τα Αυθαίρετα

 

Εγκύκλιος 1 του ΥΠΕΚΑ με διευκρινίσεις για τους Νόμους 4030/2011 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις» & 4014/11 

 

ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ 4042/2012 (ΦΕΚ24/Α/13.02.2012): Ποινική προστασία του περιβάλλοντος ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ – Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ? Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

 

Άρθρο 7 ν. 4051/12 ΦΕΚ 40 Α/2012 

Αποφάσεις Διαδικασίας Ηλεκτρονικής Υποβολής και Διαδικασίας Είσπραξης και Απόδοσης του Παραβόλου (ΦΕΚ 2167 Β 27.09.2011) 

Δελτίο Τύπου σχετικά με τις αμοιβές μηχανικών και τη μεταβίβαση αδόμητων οικοπέδων και γηπέδων (05.10.2011)

Έγγραφο σχετικά με "Τοπογραφικά διαγράμματα της παρ. 15,άρθρου 49, του ν. 4030/11" (09.12.2011)

Παράταση των προθεσμιών του ν. 4014/11, καθώς και η δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων επί αυθαιρέτων κτισμάτων ( ΦΕΚ 14Α/11.01.2012- Αριθμ. οικ. 52911)

Παράταση προθεσμίας υποβολής ορισμένων δικαιολογητικών για τη ρύθμιση αυθαιρέτου έως τις 30.9.12 Κ.Υ.Α.αριθμ.οικ.16943/2.4.2012:Παράταση προθεσμίας του β` εδαφίου της §3, άρ.24, Ν.4014/2011 μέχρι την30.9.2012. (Άρ.24: Δικαιολογητικά ,διαδικασία υπαγωγής & ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης).


Παράταση προθεσμίας τακτοποίησης αυθαιρέτων μεχρι 14.09.12
Ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ περί Παράτασης υποβολής δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων μέχρι και την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012


Παράταση προθεσμιών υποβολής των δικαιολογητικών περι δηλώσεων αυθαιρέτων
Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών που αναφέρονται στα εδάφια 1 & 2 της παρ.3 του άρθ.24 του Ν.4014/2011 περι αυθαιρέτων έως τις14.9.2012 και 31.12.2012 αντίστοιχα.

 

Παράταση έως 31.01.12για την ρύθμιση αυθαιρέτων

Ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΚΑ η Παράταση προθεσμίας υπαγωγής στο Ν.4014/201?1 (Έκδοση Υ.Α) έως τις 31.01.2012 

 

Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών περί Αυθαιρέτων

Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών της παρ.3 του άρ.24 του Ν.4014/2011, σχετικά με την τακτοποίηση Αυθαιρέτων (α `εδάφιο έως και 31.01.2013, β` εδάφιο έως και 30.06.2013) 

 

NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 4178 (ΦΕΚ 174/Α/8.8.2013) : Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης ?Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.

ΝΟΜΟΣ ΥΠ`ΑΡΙΘ. 4258 (ΦΕΚ Α` 94/14-04-2014) ΘΕΜΑ: Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα - ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.


Tweet        ToolTip="Εμφάνιση εκτύπωσης" />



  • Προφίλ Εταιρείας
  • Μεταπωλητές
  • Θέσεις Εργασίας
  • Πελατολόγιο
  • Επικοινωνία

NEA
ΦΕΚ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
  • SITEMAP

© 2014 B-logica. Created by