Άρθρο: Σημαντικά Θέματα σχετικά με τη Ρύθμιση Αυθαιρέτων.
ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ θα παρατηρήσετε πλέον 2 Νέες Υπο-κατηγορίες στα προγράμματα μας.
1) Για Αυθαίρετα μετά τις 28.7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ
2) Για Αυθαίρετα έως και τις 27,7.2011 ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ
Προσοχή: Για ΤΖ αυθαιρέτων Ακινήτων ΕΝΤΟΣ ΑΠΑΑ, θα πρέπει να καταλήξουμε στο Ζητούμενο ΟΤ του ακινήτου και να ορίσουμε Σωστή Πρόσοψη! Έτσι θα λάβουμε την ΤΖ για το Αυθαίρετο μας.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για αυθαίρετα Εντός ΑΠΑΑ (Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων) , χρησιμοποιούμε την Τιμή Ζώνης που εμφανίζεται στο Οικοδομικό μας Τετράγωνο σύμφωνα με τους Χάρτες και τους Πίνακες Τιμών του Υπ. Οικονομικών !
ΟΜΩΣ Για αυθαίρετα Εκτός ΑΠΑΑ ισχύουν τα εξής:
Α) Περιφερειακές Ενότητες Ηπειρωτικής Ελλάδας, Κρήτης & Εύβοιας
i) Σε ακίνητα Εντός Σχεδίου – Εκτός ΑΠΑΑ:
Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου.
Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου.
ii) Σε ακίνητα Εκτός Σχεδίου:
Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2200€ ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Περιφερειακής Ενότητας του.
Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των2200€ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ του ΔΗΜΟΥ.
Β) Περιφερειακές Ενότητες Νήσων (πλην Ευβοίας & Κρήτης)
Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. της Τοπικής/Δημοτικής Κοινότητας του αυθαίρετου
Εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτήν , τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου
Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , δεν έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ή έχει αλλά σε ποσοστό μικρότερο του 10% της έκτασής της. =>τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη Τ.Ζ. του ΔΗΜΟΥ, εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν , της Περιφερειακής Ενότητας του αυθαίρετου
Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. => τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Δημ.Κοινότητας
Γ) Στις 3 περιφερειακές ενότητες, που δεν έχουν καμία περιοχή εντός αντικειμενικού σχεδίου – άρα και καμία ΤΖ στους πίνακες του Υπ. Οικονομικών:
Για όλα τα αυθαίρετα (εντός - εκτός σχεδίου) λαμβάνεται υπόψη ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.
• Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης: Νομός Κεφαλλονιάς - με ελάχ.ΤΖ = 650€• Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας: Νομός Σάμου - με ελάχ.ΤΖ= 500€• Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου: Νομός Δωδεκανήσου - με ελάχ.ΤΖ = 600€
Εφόσον η Τοπ.Δημ.Κοινότητα του αυθαιρέτου , έχει ΤΖ μεγαλύτερη των 2000€ σεποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. => τότε Χρησιμοποιείται η ελάχιστη TZ της Δημ.Κοινότητας
Για όλατα αυθαίρετα (εντός - εκτός σχεδίου) λαμβάνεται υπόψη ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.
• Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης: Νομός Κεφαλλονιάς - με ελάχ.ΤΖ = 700€• Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας: Νομός Σάμου - με ελάχ.ΤΖ= 500€• Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου: Νομός Δωδεκανήσου - με ελάχ.ΤΖ = 600€
Διοικητική Διαίρεση
Καποδιστριακός Νομός = Καλλικρατική Περιφερειακή Ενότητα (στις περισσότερες περιπτώσεις)
Καποδιστριακός Δήμος/Κοινότητα= Καλλικρατική Δημοτική Ενότητα (πάντα)
Καποδιστριακό Τοπικό Διαμέρισμα = Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα
Οικισμοί – παραμένουν οι ίδιο και στους δύο διαχωρισμούς. (πάντα πλην μίας περίπτωσης)
Δεν υπάρχει αντιστοίχιση του Καλλικρατικού Δήμου με κατηγορία του Καποδίστρια, διότι οι Καλλικρατικοί Δήμοι είναι οι Νέοι Συνενωμένοι Δήμοι, οι οποίοι δεν υπήρχαν προγενέστερα του Καλλικράτη.
Οι Ισχύοντες Πίνακες Τιμών του Υ.Ο. , διαχωρίζονται βάσει Καποδίστρια.
Στο www.eaxies.gr, η διοικητική διαίρεση της ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ, εμπεριέχει Καλλικρατικό αλλά και Καποδιστριακό Χωρισμό. Η πληροφορία των Ελάχιστων ΤΖ περί αυθαιρέτων, εμφανίζεται βάσει Καλλικρατικής διαίρεσης (τρέχουσα διαίρεση), συμφώνως δηλαδή του Νόμου περί αυθαιρέτων. Οι ΤΖ ορίζονται ανά Οικισμό (ο οποίος ανήκει σε κάποια Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα = Καποδιστριακό Τοπικό Διαμέρισμα. Το επίπεδο της Κοινότητας κυρίως μας ενδιαφέρει για τη ρύθμιση αυθαιρέτων).
Συχνές Ερωτήσεις
Είναι ακριβώς τα ίδια. Απλά κάποια στιγμή αποφασίστηκε ο τίτλος Δημοτικό ή Κοινοτικό διαμέρισμα να μετονομαστεί σε Τοπικό.
Οι ΤΖ ορίζονται ανά Οικισμό (ο οποίος ανήκει σε κάποια Καλλικρατική Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα, η οποία και μας Ενδιαφέρει για τα Αυθαίρετα). Οι Καλλικρατικές Κοινότητες είναι ίδιες με τα παλιά Καποδιστριακά Διαμερίσματα. Οπότε το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Είτε αναζητήσετε τον οικισμό σας βάσει Καλλικράτη είτε βάσει Καποδίστρια.
Το ερώτημα θα μπορούσε να απαντηθεί ως εξής: Η Ελλάδα είναι Ένα τεράστιο Αγροτεμάχιο ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ, όπου μέσα σε αυτό Υπάρχει ένα Υποσύνολο με Ακίνητα ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ αλλά ΕΚΤΟΣ ΑΠΑΑ και μέσα σε αυτό ένα Μικρότερο Υποσύνολο με Ακίνητα ΕΝΤΟΣ ΑΠΑΑ (που σίγουρα είναι και ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ).
Όπου ΑΠΑΑ = Αντικειμενικός Προσδιορισμός Αξίας Ακινήτων (ΤΖ βάσει Χαρτών Υ.Ο.).
Άρα ακίνητο Εντος Σχεδίου , δεν είναι απαραίτητα και Εντος ΑΠΑΑ ώστε να έχει ΤΖ του Υπ. Οικονομικών.
Ακίνητο Εντος ΑΠΑΑ είναι σίγουρα και Εντος Σχεδίου ,οπότε και έχει ΤΖ του Υπ. Οικονομικών.
4.Ποιες είναι οι τρέχουσες Αντικειμενικές Αξίες;
Οι τρέχουσες αντικειμενικές Αξίες αποτελούνται:
α) Από την τελευταία αναπροσαρμογή αξιών 1/3/2007 (που ισχύει έως και σήμερα).
β) Από τις νέες Εντάξεις Οικισμών 1/1/2011 (αφορούν Μόνο νέες περιοχές - όχι τροποποιήσεις των παλιών).
Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1091/11.7.2007: Διορθώσεις σφαλμάτων των πινάκων τιμών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, διορθώνονται τιμές ζωνών σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, μέσα στις οποίες είναι και η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΥΚΑΜΙΝΟΥ(σελ.349). Διορθώνεται η τιμή της Α Ζώνης από 650€ σε 600€. Οπότε η ελάχιστη ΤΖτης Ανατολικής Αττικής είναι πλέον 600€.
ΠΡΟΣΟΧΗ: οι Εγγεγραμμένοι χρήστες του eAxies , για να μπορέσουν να δουν άμεσα την αναβαθμισμένη έκδοση, πιθανότητα να χρειαστεί να πατήσουν Ctlr-R, ώστε να ανανεωθεί η σελίδα του eAxies.
Για να δείτε την Ελάχιστη Τιμή ζώνης της περιοχής σας, θα πρέπει να Καταλήξετε στην περιοχή σας είτε μέσα απο την Αναζήτηση (Αμεση ή Βήμα Βήμα) φτάνοντας οπωσδήποτε στο επίπεδο Οικισμου, είτε επιλέγοντας επάνω στο χάρτη την κουκίδα του Οικισμού που σας ενδιαφέρει!
Θα χαρούμε να σας δούμε Online!
Ομάδα eAxies
www.eaxies.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Νόμος 4014/2011: Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΣΕΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ.
Άρθρο 24 : Δικαιολογητικά, διαδικασία υπαγωγής και ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήση
Νόμος4030/2011 , Άρθρο 49 (ΦΕΚ249/Α/25.11.2011), Αντικατάσταση §7 οπότε ισχύουν τα παρακάτω:
Άρθρο 49
7α. Για τα ακίνητα τα ευρισκόμενα στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν Υπερβαίνει τα 2.200 ευρώ.
7β. Για τα υπόλοιπα ακίνητα της Επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό της αξίαςτων κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο και εάν δεν έχει καθοριστεί σεαυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σεαυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το Ακίνητο.»
Παρ.18. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΝΟΜΟΣ4042/2012 (ΦΕΚ24/Α/13.02.2012): Ποινική προστασία του περιβάλλοντος ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ ? Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων ?Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ ? Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος ,Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
ΕΝΟΤΗΤΑΓ΄ /ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Άρθρο50 : Θέματα σχετικά με τη ρύθμιση αυθαιρέτων.
ΝΟΜΟΣ 4014/2011, Αρ.24, §7γ
«Σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα, όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό της αξίας των κτισμάτων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα.»
«Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των Προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο Δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασής της. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου.»
NOMOΣ 4178/2013(ΦΕΚ 174/Α/8.8.2013) : Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο νέο ΝΟΜΟ4178/2013 το κείμενο του Αρ.22 «Τιμή Ζώνης» έχει ως εξής:
Τιμή ζώνης
2.Για τα υπόλοιπα ακίνητα της επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. *
---------------
*ΠΡΟΣΟΧΗ SOS: Από το παραπάνω κείμενο (παρ. 2)* ,έχει αφαιρεθεί το 2ο εδάφιο της §7β. του Νόμου 4030/2011 (ΦΕΚ249/Α/25.11.2011), Άρθρο 49)-ΒΛ.ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ.
Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, για τον υπολογισμό των Προστίμων λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο Δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%της έκτασής της. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Δήμου.» (Αρ.50 Ν.4042/2012)
ΝΟΜΟΣ ΥΠ` ΑΡΙΘ. 4258 (ΦΕΚ Α` 94/14-04-2014): Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα - ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις. (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ`: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ).
Στο Άρθρο 22 ( Τροποποιήσεις ειδικών πολεοδομικών ρυθμίσεων) αναφέρονται τα παρακάτω:
«Σε περίπτωση όπου από τη σχετική διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200)ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην έκταση του οικείου δήμου.»
«Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης, που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.»
ΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ
ΝΟΜΟΣ4014/2011, Άρθρο 24 : Δικαιολογητικά, διαδικασία υπαγωγής και ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήση
ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ βάσει του ΝΟΜΟΥ4258/2014 - Αρ.22, Παρ.11 -): Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης, που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.
Άρθρο 92
Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28η.7.2011
Άρθρο 94
Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28η.7.2011
Κατεδαφίζονται, επίσης, και επιβάλλονται κατά τις διατάξεις του παρόντος πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων, καθώς και ποινικές κυρώσεις οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν πραγματοποιηθεί πριν από την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά δεν έχουν υπαχθεί, για οποιονδήποτε λόγο, σε διατάξεις νόμων περί αναστολής επιβολής κυρώσεων.
α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος.
Άρθρο 100
Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
Άρθρο 109
που ισχύει στον οικείο δήμο και αν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο.
Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, στις οποίες δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στον οικείο δήμο και, αν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%) της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της ανωτέρω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.
Άρθρο 142
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1337/1983 1. Οι παράγραφοι 7 και 8 του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33) αντικαθίστανται ως εξής:
«7. Σε πράξεις επιβολής εισφοράς σε χρήμα που εκδόθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2009 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019 εφαρμόζεται ενιαία ποσοστιαία μείωση επί του αρχικού ποσού εισφοράς σε χρήμα ίση με είκοσι τοις εκατό (20%). Η ως άνω μείωση και ο αντίστοιχος συμψηφισμός δεν εφαρμόζονται σε βεβαιωθείσες και ολοσχερώς καταβληθείσες οφειλές, σε μετατροπές εισφοράς γης σε χρήμα ή σε προσκυρώσεις. Τυχόν διαφορά που προκύπτει μεταξύ του ήδη καταβληθέντος ποσού και του ποσού που προκύπτει μετά την εφαρμογή της μείωσης του πρώτου εδαφίου δεν επιστρέφεται.
Σχετικές Αποφάσεις
Νόμος4014/2011
Νόμος4030/2011
Νέες διατάξεις απο το ΥΠΕΚΑ σχετικά με τη ρύθμιση αυθαιρέτων
Νέες Διευκρινίσεις για τα Αυθαίρετα (Αριθμ.οικ.2975/19.1.2012)
Τροποποίηση του Ν.1337/83 με το άρ.42 του Ν.4030 (Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης κ.α.)
Έντεκα Νέες Διευκρινίσεις για τα αυθαίρετα από το ΥΠΕΚΑ
Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης , ελέγχου κατασκευών, Αυθαίρετα κ.α
Παράταση για τη ρύθμιση Αυθαιρέτων
Αυθαίρετα σε Παραδοσιακούς οικισμούς & κηρυγμένα τμήματα πόλεων
Εγκύκλιος 13 :Οδηγίες για τα Αυθαίρετα
Εγκύκλιος 1 του ΥΠΕΚΑ με διευκρινίσεις για τους Νόμους 4030/2011 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις» & 4014/11
ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ 4042/2012 (ΦΕΚ24/Α/13.02.2012): Ποινική προστασία του περιβάλλοντος ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ – Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων ? Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ? Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Άρθρο 7 ν. 4051/12 ΦΕΚ 40 Α/2012
Αποφάσεις Διαδικασίας Ηλεκτρονικής Υποβολής και Διαδικασίας Είσπραξης και Απόδοσης του Παραβόλου (ΦΕΚ 2167 Β 27.09.2011)
Δελτίο Τύπου σχετικά με τις αμοιβές μηχανικών και τη μεταβίβαση αδόμητων οικοπέδων και γηπέδων (05.10.2011)
Έγγραφο σχετικά με "Τοπογραφικά διαγράμματα της παρ. 15,άρθρου 49, του ν. 4030/11" (09.12.2011)
Παράταση των προθεσμιών του ν. 4014/11, καθώς και η δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων επί αυθαιρέτων κτισμάτων ( ΦΕΚ 14Α/11.01.2012- Αριθμ. οικ. 52911)
Παράταση προθεσμίας υποβολής ορισμένων δικαιολογητικών για τη ρύθμιση αυθαιρέτου έως τις 30.9.12 Κ.Υ.Α.αριθμ.οικ.16943/2.4.2012:Παράταση προθεσμίας του β` εδαφίου της §3, άρ.24, Ν.4014/2011 μέχρι την30.9.2012. (Άρ.24: Δικαιολογητικά ,διαδικασία υπαγωγής & ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης).
Παράταση προθεσμίας τακτοποίησης αυθαιρέτων μεχρι 14.09.12Ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ περί Παράτασης υποβολής δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων μέχρι και την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012
Παράταση προθεσμιών υποβολής των δικαιολογητικών περι δηλώσεων αυθαιρέτωνΠαρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών που αναφέρονται στα εδάφια 1 & 2 της παρ.3 του άρθ.24 του Ν.4014/2011 περι αυθαιρέτων έως τις14.9.2012 και 31.12.2012 αντίστοιχα.
Παράταση έως 31.01.12για την ρύθμιση αυθαιρέτων
Ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΚΑ η Παράταση προθεσμίας υπαγωγής στο Ν.4014/201?1 (Έκδοση Υ.Α) έως τις 31.01.2012
Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών περί Αυθαιρέτων
Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών της παρ.3 του άρ.24 του Ν.4014/2011, σχετικά με την τακτοποίηση Αυθαιρέτων (α `εδάφιο έως και 31.01.2013, β` εδάφιο έως και 30.06.2013)
NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 4178 (ΦΕΚ 174/Α/8.8.2013) : Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης ?Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ`ΑΡΙΘ. 4258 (ΦΕΚ Α` 94/14-04-2014) ΘΕΜΑ: Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα - ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.