Ψηφιακά Εργαλεία Β' - Νέοι κύκλοι για το Πρόγραμμα Ι (Vouchers για αγορά ψηφιακών προϊόντων και Υπηρεσιών)
Tweet    



 26/11/2024

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β΄ 6449/25.11.2024 η  με αριθ. 1190/07.11.2024 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης  με τίτλο «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 3345/2.6.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας «Όροι και ρυθμίσεις σχετικά με τη Δράση “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων” (Β’ 2798), ως προς το Πρόγραμμα Ψηφιακά Εργαλεία Β.», η ισχύς της οποίας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Κάτωθι γίνεται αναφορά στα κυριότερα σημεία της εν λόγω απόφασης, αλλά σε κάθε περίπτωση, μπορείτε, πατώντας τον ανωτέρω μπλε σύνδεσμο, να δείτε ολόκληρο το κείμενο της απόφασης όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.


1.Το σκέλος του Προγράμματος που αναφέρεται ως «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’» αφορά τους νέους, επαναληπτικούς κύκλους του Προγράμματος, που προγραμματίζονται να υλοποιηθούν τα έτη 2024 και 2025 με ανανεωμένους όρους και προϋποθέσεις.

Σκοπός του Προγράμματος I είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της χώρας, που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας.

Μέσω του Προγράμματος I, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να

 - εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,

- αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),

- ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,

- αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα I: «Ψηφιακά Εργαλεία MME» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. 

2.Στο άρθρο Α.α.3 ορίζονται τα κριτήρια επιλεξιμότητας των δυνητικών δικαιούχων του Προγράμματος. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’ ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις , οι οποίες θα πρέπει να πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις:

i. Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.

ii. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.

iii. Δεν έχουν λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ».

iv. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.

- Ως επιλέξιμη δραστηριότητα για τους σκοπούς του Προγράμματος νοείται κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός εκείνων που αποτυπώνονται ως μη επιλέξιμες προς ενίσχυση στο πλαίσιο του Κανονισμού 2831/2023 (de minimis).

- Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους του ενός ΚΑΔ, για την εκτίμηση της επιλεξιμότητας λαμβάνεται υπόψη ο ΚΑΔ Κύριας Δραστηριότητας κατά την υποβολή της αίτησης. Επίσης στις περιπτώσεις μικτής δραστηριότητας (δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και σε μη επιλέξιμους προς ενίσχυση τομείς), ο δικαιούχος υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση, ώστε να μην ενισχύονται μη επιλέξιμες δραστηριότητες.

v. Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας, εφόσον τους ζητηθεί, το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους (π.χ. άδεια λειτουργίας, απαλλακτικό άδειας λειτουργίας, γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας, την τυχόν κατά περίπτωση προβλεπόμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, κ.λπ.).

vi. Συνιστούν νομική οντότητα (ενδεικτικά: Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

vii. Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.

viii. Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 2831/2023, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών ετών. […]

ix. Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137), βάσει του οποίου: οι δυνητικοί δικαιούχοι αποκλείονται από την ένταξη σε πρόγραμμα ή την υπαγωγή σε καθεστώτα ενίσχυσης, που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους, εάν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης συμμετοχής:

(α) τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 (Β’ 266), όπως εκάστοτε ισχύει, ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή

(β) δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν την αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους.

Οι υπό α’ και β’ κυρώσεις πρέπει να έχουν αποκτήσει τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ. 

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας Δικαιούχων του παρόντος, άρθρου δύναται να εξειδικευτούν από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου Α.α.15.

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας ελέγχονται με τρείς (3) διακριτούς τρόπους:

(α) Μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα, υπηρεσίες και μητρώα του Δημοσίου. Για τον σκοπό αυτό, με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στο Πρόγραμμα, δίνεται η συγκατάθεση για την αναζήτηση των αναγκαίων στοιχείων εκ μέρους του Προγράμματος μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα του Δημοσίου.

(β) Μέσω υποβολής σχετικής υπεύθυνης δήλωσης σε ηλεκτρονική μορφή κατά τη φάση υποβολής Αίτησης Χρηματοδότησης.

(γ) Μέσω Κατάλληλων δειγματοληπτικών ελέγχων σε Ωφελούμενες επιχειρήσεις, το πλαίσιο των οποίων υποβάλλονται στις τελευταίες τα αναγκαία κατά περίπτωση δικαιολογητικά τεκμηρίωσης της ορθότητας των υποβληθέντων στοιχείων.

Ο υποβάλλων την Αίτηση Χρηματοδότησης για λογαριασμό της επιχείρησης, είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα και ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλει, ιδιαίτερα:

- Τα στοιχεία ταυτοποίησης της επιχείρησης,

- την κάλυψη των αναγκαίων προϋποθέσεων συμμετοχής, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας ενότητας.

Η υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986, ως προς την ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτήν. Οποιαδήποτε ψευδής αναφορά ή αναντιστοιχία με τα πραγματικά στοιχεία, πέραν των οικονομικών επιπτώσεων, ενδέχεται να επιφέρει και ποινικές κυρώσεις.

3. Στο άρθρο Α.α.4 ορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα επιλεχθούν οι επιχειρήσεις που έχουν συμμετάσχει στο Πρόγραμμα Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’ και πληρούν τις προϋποθέσεις του Άρθρου Α.α.3.

Για την επιλογή των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος, πραγματοποιείται εκ μέρους του Φορέα Υλοποίησης:

- Έλεγχος τήρησης των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα (επιβεβαίωση επιλεξιμότητας).

- Συγκριτική αξιολόγηση και κατάταξη των επιλέξιμων προτάσεων, επί τη βάσει των κάτωθι κριτηρίων και πολλαπλασιαστών:



-Τα δεδομένα του κύκλου εργασιών θα αντλούνται από την τελευταία κλεισμένη διαχειριστική χρήση. Για το σκοπό αυτό:

1.Πρώτα θα ελέγχεται το τελευταίο κλεισμένο έτος, που προηγείται της αίτησης χρηματοδότησης.

2.Αν δεν υπάρχουν στοιχεία του κύκλου εργασιών, θα αντλούνται τα στοιχεία της αμέσως προηγούμενης κλεισμένης διαχειριστικής χρήσης (ένα έτος πιο πίσω).

3.Σε περίπτωση και δεύτερης αποτυχίας, ο έλεγχος δεν προχωρά σε τρίτο έτος και η αίτηση απορρίπτεται.

-Στις περιπτώσεις επιχειρήσεων των οποίων η χρήση λήγει σε διαφορετική ημερομηνία της 31.12 εκάστου έτους, εφαρμόζονται αναλογικά τα αναφερόμενα στην αμέσως ανωτέρω επισήμανση.

-Στις περιπτώσεις επιχειρήσεων, των οποίων η τελευταία κλεισμένη διαχειριστική χρήση δεν είναι πλήρους 12μηνης διάρκειας (π.χ. νέες επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί εντός του έτους αναφοράς της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσης), θα πραγματοποιείται αναγωγή σε 12μηνη διάρκεια.

- Η κατάταξη πραγματοποιείται ανά Κατηγορία του άρθρου Α.α.5, σε επίπεδο τρίτου δεκαδικού ψηφίου.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος χρηματοδοτούνται οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, βάσει της βαθμολογικής τους κατάταξης, έως του ορίου του διαθέσιμου προϋπολογισμού (Δημόσιας Δαπάνης) του Προγράμματος. 

4. Στο άρθρο Α.α.5. ορίζεται ότι όσον αφορά τους συμβολαιογράφους ο προϋπολογισμός του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β» επιμερίζεται ανά κατηγορία συμμετεχουσών επιχειρήσεων. Στην 1η κατηγορία συμμετέχουν μεμονωμένοι συμβολαιογράφοι που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (ελεύθεροι επαγγελματίες ή ατομικές επιχειρήσεις) είτε Αστικές Επαγγελματικές Εταιρίες Συμβολαιογράφων. Η επιβεβαίωση της ιδιότητας γίνεται μέσω των μητρώων των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων της Επικράτειας, βάσει του ν. 2830/2000 (Α’ 96) . Για την επιδότηση επιχειρήσεων της Κατηγορίας #1 (Συμβολαιογράφοι) η διαθέσιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται έως του ποσού των 4.459.200,00 € και θα διατεθεί σε έναν η περισσότερους διαδοχικούς κύκλους, έως εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης επιταγών (vouchers), βάσει της κατηγορίας κάθε επιχείρησης, ως ακολούθως:


Ο αριθμός μελών αφορά στα Φυσικά Πρόσωπα (Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές αντίστοιχα), οι οποίοι συμμετέχουν από κοινού στην επιχείρηση που υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα. Για τις ατομικές επιχειρήσεις/μεμονωμένους Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές ο αριθμός μελών ισούται με ένα (1). Για νομικές μορφές (αστικές εταιρίες) λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός αριθμός των μελών (ΦΠ) που συμμετέχει σε αυτές.

Το ύψος της ενίσχυσης/ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί:

- την ονομαστική αξία των επιταγών (voucher), όπως αποτυπώνεται στη στήλη (Β) και

- το 80% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες ΜΜΕ #1 και #2 είτε

- το 90% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες #3 και #4. 

Σε περίπτωση που το ως άνω (κατά περίπτωση) προβλεπόμενο ύψος ενίσχυσης οδηγεί σε μερική υπέρβαση των ορίων σώρευσης με βάση τον κανόνα De Minimis, το ποσό της ενίσχυσης που τελικά θα εγκριθεί δύναται να προσαρμοστεί κατάλληλα, ώστε η να μην υπερβαίνει τα όρια του κανόνα Deminimis.

5. Στο άρθρο Α.α.6 ορίζεται ότι επιλέξιμη προς ενίσχυση από το Πρόγραμμα είναι η προμήθεια ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και συναφών με αυτές συμπληρωματικών υπηρεσιών, μέσω συστήματος επιταγών (vouchers). Κάθε δικαιούχος δύναται να χρηματοδοτηθεί για την αγορά συγκεκριμένων λύσεων (σύνθεσης προϊόντων/υπηρεσιών και συναφών με αυτές συμπληρωματικών υπηρεσιών). Κάθε λύση τιμολογείται και εξοφλείται συνολικά, με μέρος της εξόφλησης να προέρχεται από την εξαργύρωση επιταγής του Προγράμματος (δημόσια χρηματοδότηση).

Οι επιλέξιμες κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών εξειδικεύονται από τον Φορέα Υλοποίησης, με γνώμονα την ανταπόκριση στις ακόλουθες προτεραιότητες ψηφιακού μετασχηματισμού: - Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων,

- Συνεργασία, παραγωγικότητα και απομακρυσμένη εργασία,

- Ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου,

- Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη. 

Οι επιλέξιμες ενέργειες και Δαπάνες του παρόντος άρθρου δύναται να εξειδικευτούν από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου Α.α.15. 

6. Στο άρθρο Α.α.7 ορίζεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης εκ μέρους των δυνητικών Δικαιούχων. Συγκεκριμένα:

Α. Οι Δικαιούχοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα, υποβάλλουν Αίτηση Χρηματοδότησης στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Διαχείρισης Ενισχύσεων (ΗΠΔΕ) την οποία τηρεί και διαχειρίζεται ο Φορέας Υλοποίησης.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων εκ μέρους των δυνητικών Δικαιούχων, οι διενεργούμενοι έλεγχοι εκ μέρους του Φορέα Υλοποίησης, καθορίζονται από τον Φορέα Υλοποίησης στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου Α.α.15, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια επιλεξιμότητας και επιλογής των άρθρων Α.α.3 και Α.α.4 της παρούσας απόφασης.

Β. Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία Β» είναι δυνατή η άντληση δεδομένων από τρίτα συστήματα του δημοσίου και η διενέργεια διασταυρώσεων με στοιχεία των Δυνητικών Δικαιούχων που τηρούνται:

- στο Π.Σ. taxisnet της ΑΑΔΕ, συμπεριλαμβανομένου του Φορολογικού Μητρώου νομικών προσώπων,

- στο Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ),

 - στο Μητρώο μελών συμβολαιογραφικών συλλόγων, που τηρείται από τους οικείους συμβολαιογραφικούς συλλόγους, στο Μητρώο δικαστικών επιμελητών, που τηρείται από την Ομοσπονδία δικαστικών επιμελητών Ελλάδας,

- καθώς και στην υπηρεσία αυθεντικοποίησης χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων που παρέχεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.

Γ. Οι επιλέξιμες ενέργειες και Δαπάνες του παρόντος άρθρου δύναται να εξειδικευτούν από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου Α.α.15. 

7. Στο άρθρο Α.α.9 διευκρινίζεται ότι οι διαδικασίες υλοποίησης του Προγράμματος I, και ειδικότερα σε ό,τι αφορά:

- Τη συμμετοχή Προμηθευτών στο Πρόγραμμα I και τη Δήλωση και Έγκριση Ψηφιακών Λύσεων προς επιδότηση από αυτό,

- την υποβολή αιτήσεων Επιχορήγησης εκ μέρους των δυνητικών Δικαιούχων, η οποία συμπεριλαμβάνει υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης,

- την έγγραφη ενημέρωση των Δικαιούχων για το ποσό της ενίσχυσης,

- τη διενέργεια των συναλλαγών μεταξύ Προμηθευτών και δυνητικών Δικαιούχων,

- την πληρωμή των προμηθευτών, μέσω της εξαργύρωσης των επιταγών (vouchers) του Προγράμματος I, εμπεριέχονται στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου Α.α.15 που εκδίδει ο Φορέας Υλοποίησης. 

8. Στο άρθρο Α.α.10 διευκρινίζεται ότι τα φυσικά πρόσωπα που είναι μέλη Αστικών Εταιριών της Κατηγορίας #1 (Συμβολαιογράφοι) και #2 (Δικαστικοί Επιμελητές)  δεν μπορούν να υποβάλλουν μεμονωμένα Αίτημα Χρηματοδότησης. Στην περίπτωση αυτή Αίτηση μπορεί να υποβάλλει η Αστική Εταιρία.

Ορίζεται επίσης  ότι οι Δικαιούχοι καθ’ όλη τη διάρκεια συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα I, καλούνται:

-Να τηρούν απαρέγκλιτα τους όρους του Προγράμματος I.

-Να υποβάλουν μία μόνο πρόταση ανά ΑΦΜ με ακριβή και αληθή στοιχεία και δεδομένα.

-Να διατηρήσουν προς επίδειξη το σύνολο του κατά περίπτωση προβλεπόμενου τεκμηριωτικού υλικού που αφορά στην αξιοποίηση του Προγράμματος I, και αφορά:

1.την τεκμηρίωση/επιβεβαίωση επιλεξιμότητας (ενεργή και επιλέξιμη δραστηριότητα, ΕΜΕ, κύκλος εργασιών, κ.λπ.)

2.την τεκμηρίωση/επιβεβαίωση ολοκλήρωσης της συναλλαγής και λήψης των εγκεκριμένων Ψηφιακών προϊόντων/υπηρεσιών και συναφών συμπληρωματικών υπηρεσιών (παραστατικά προμήθειας και εξόφλησης, λογιστικές εγγραφές, τεκμηρίωση λήψης προϊόντων και υπηρεσιών).

-Να αποφεύγουν αθέμιτες πρακτικές και κάθε ενέργεια εκμετάλλευσης των όρων του Προγράμματος I, ενδεικτικά μέσω εικονικών συναλλαγών με ή χωρίς τη συναίνεση και τη συνεργασία των Προμηθευτών.

-Να τηρούν τους κανόνες δημοσιότητας του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως αυτοί προβλέπονται στον Κανονισμό 241/2021 και εξειδικεύονται στον Οδηγό Επικοινωνίας Σχεδίου Ελλάδα 2.0, όπως κάθε φορά ισχύει. Ειδικότερα, να αναρτήσουν σε θέση που είναι σαφώς ορατή στο κοινό, τουλάχιστον μία έντυπη αφίσα ελάχιστου μεγέθους Α3 ή μια ηλεκτρονική προβολή σε οθόνη, με πληροφορίες σχετικά με την δράση/έργο και αναδεικνύοντας τη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, βάσει σχετικών υποδειγμάτων που θα αναρτηθούν στον Δικτυακό τόπο του Προγράμματος.

9. Στο άρθρο Α.α.11 ορίζεται ότι στο πλαίσιο του Προγράμματος I δύναται να διενεργούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι τόσο σε Δικαιούχους όσο και σε Προμηθευτές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, προκειμένου να διαπιστωθεί και επαληθευθεί η ορθή τήρηση των διαδικασιών και όρων του Προγράμματος. Ο έλεγχος μπορεί να διενεργείται τόσο προληπτικά όσο και κατασταλτικά. Η στόχευση των ελέγχων και ο καθορισμός του δείγματος μπορεί να βασίζεται:

- σε τυχαία επιλογή,

- σε ανάλυση στατιστικών δεδομένων ή

- ως απόκριση σε αναφορές και καταγγελίες από τρίτα μέρη. 

Σε περίπτωση διενέργειας ελέγχου, οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται να διευκολύνουν τα αρμόδια όργανα και να παρέχουν κάθε αναγκαία πληροφορία και στοιχεία σχετικά με την υλοποίηση του Προγράμματος I και τη συμμετοχή τους σε αυτό. Άρνηση παροχής στοιχείων ή συμμετοχής σε έλεγχο δύναται να επιφέρει τις ποινές που περιγράφονται στο Άρθρο Α.α.12.

Έλεγχος μπορεί να πραγματοποιηθεί επιτόπια ή/και εξ’ αποστάσεως, μέσω παροχής από τους ελεγχόμενους συγκεκριμένων πληροφοριών ή τεκμηρίων που θα ζητηθούν.  Αντικείμενο και στόχος των δειγματοληπτικών ελέγχων όσον αφορά στους Δικαιούχους είναι ο εξής:

Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι εστιάζουν κυρίως στην επιλεξιμότητα των δικαιούχων και ειδικότερα, στην ορθότητα και ακρίβεια των δηλώσεών τους στην Αίτηση Χρηματοδότησης. Επιπλέον, οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι μπορεί να επεκτείνονται στην επιβεβαίωση της ουσιαστικής εφαρμογής των όρων του Προγράμματος, με στόχο την αποφυγή εικονικών συναλλαγών και προσπάθειας αθέμιτης εκμετάλλευσης των όρων του Προγράμματος I. Επίσης, ελέγχεται η τήρηση των κανόνων δημοσιότητας του Προγράμματος.

10. Στο άρθρο Α.α.12 ορίζεται όσον αφορά τους δικαιούχους ότι σε περίπτωση εκ των υστέρων διαπίστωσης μη τήρησης των προϋποθέσεων του Κανονισμού de minimis, μεταξύ άλλων λόγω υπέρβασης του ορίου σώρευσης το συνολικό καταβληθέν ποσό ενίσχυσης αναζητείται εντόκως από την ημερομηνία καταβολής τους και έως την επιστροφή του στο σύνολό του, με βάση το επιτόκιο ανάκτησης της ΕΕ, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C 14/06).

Σε περίπτωση άρνησης συμμετοχής σε προγραμματισμένο έλεγχο ή άρνησης παροχής στοιχείων προς τα όργανα ελέγχου επιβάλλεται η επιστροφή ποσού ίσο με το τριπλάσιο της επιδότησης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής του, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Σε περίπτωση διαπίστωσης μετά από σχετικό έλεγχο ότι δεν έχουν τηρηθεί οι όροι του Προγράμματος, ενδέχεται να επιβληθεί η μερική ή ολική επιστροφή του συνολικού ποσού της επιδότησης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής του, σύμφωνα με την τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, μετά από σχετική Απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Φορέα Υλοποίησης.

Ειδικά στην περίπτωση που διαπιστωθεί προσπάθεια αθέμιτης εκμετάλλευσης των όρων του Προγράμματος, ενδεικτικά μέσω εικονικών συναλλαγών με ή χωρίς τη συναίνεση και τη συνεργασία των Προμηθευτών, επιβάλλεται:

(1) η επιστροφή του συνολικού ποσού της επιδότησης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής του, σύμφωνα με την τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, με απόφαση του Φορέα Υλοποίησης, καθώς και

(2) πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο της ονομαστικής αξίας της επιταγής (voucher) που αποτέλεσε αντικείμενο αθέμιτων πρακτικών εκ μέρους του Δικαιούχου, με σχετική Απόφαση του Φορέα Ευθύνης, μετά από σχετική εισήγηση του Φορέα Υλοποίησης, η είσπραξη του οποίου πραγματοποιείται σύμφωνα με την τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

- H σχετική ποινή καταγράφεται στο φύλλο ελέγχου και επικυρώνεται από αρμόδιο όργανο. Η τελική επικύρωση λογίζεται και ως πράξη καταλογισμού.

- Η είσπραξη του ποσού γίνεται μέσω της αρμόδιας για τη φορολογία εισοδήματος Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (ΔΟΥ) του υπόχρεου. 

11. Στο άρθρο Α.α.14 ορίζεται ότι με την επιφύλαξη εξαιρέσεων, το σύνολο των αποφάσεων που αφορούν στο Πρόγραμμα I εκδίδονται από το Διοικητικό Συμβούλιο ή το εξουσιοδοτημένο προς τούτο από το Διοικητικό Συμβούλιο, όργανο του Φορέα Υλοποίησης. Στο άρθρο Α.α.15 ορίζεται ότι ο Φορέας Υλοποίησης θα εκδώσει νέα πρόσκληση που θα αφορά ειδικά στο Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β» και ότι το Πρόγραμμα I θα ενεργοποιηθεί για την υποβολή Αιτήσεων Χρηματοδότησης εκ μέρους των δυνητικών δικαιούχων με την έκδοση σχετικής Πρόσκλησης από τον Φορέα Υλοποίησης. Η Πρόσκληση του Προγράμματος I απευθύνεται στους ενδιαφερόμενους προμηθευτές και δυνητικούς δικαιούχους και μέσω αυτής εξειδικεύονται επιμέρους διαδικαστικά ζητήματα σχετικά με την υποβολή, τον έλεγχο και την έγκριση των αιτήσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα I, τα επιμέρους δικαιολογητικά που μπορεί να ζητηθούν κατά περίπτωση, τους τρόπους επικοινωνίας, τα αναλυτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθούνται σε κάθε στάδιο, τις διαδικασίες υλοποίησης, τους ελέγχους που θα διενεργούνται, η χρονική διάρκεια και τα ορόσημα του προγράμματος καθώς και κάθε άλλο ζήτημα που αφορά στην εφαρμογή του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση.




-------------------------

Δείτε, πατώντας εδώ, τη σχετική ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος.


------------------------- 

B-logica




Tweet       



  • Προφίλ Εταιρείας
  • Μεταπωλητές
  • Θέσεις Εργασίας
  • Πελατολόγιο
  • Επικοινωνία

NEA
ΦΕΚ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ